امروز در طراحی سایت در مشهد می خواهیم این روند را با کمک به گام مهم دیگری در ساخت یک وب سایت خیره کننده ادامه دهیم … انتخاب یک نام دامنه. نام دامنه شما اساساً آدرس شما در وب است – می دانید، سایت شما.
نامهای دامنه بیشماری در دسترس است و تعداد فزایندهای از پسوندها برای انتخاب وجود دارد (.com، .org، .edu و غیره). با این حال، فقط به این دلیل که خرید یکی از اینها آسان است، به این معنی نیست که تصمیم بزرگی برای گرفتن وجود ندارد. آماده باش؛ از خودتان جلو نگیرید و اولین دامنه ای را که فکر می کنید خریداری کنید. در عوض، نکات زیر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید بهترین نام ممکن را انتخاب کرده اید.
اول چیزهای مهم!
قبل از غواصی، اجازه دهید چند مفهوم مهم را مرور کنیم. اغلب، اصطلاحات “URL” و “نام دامنه” به جای هم استفاده می شوند، اما تفاوت وجود دارد.
https://www.sitemshd.ir یک URL است که حاوی نام دامنه sitemshd است.
حالا که این واضح است، بیایید به چیزهای خوب برسیم.
از صفر شروع کنم؟
آیا از مربع یک شروع می کنید؟ نگران نباش! این به شما آزادی بسیار بیشتری برای تصمیم گیری در مورد نام مناسب می دهد. تفکر از دیدگاه برندسازی به شما این امکان را میدهد که به دامنه خود بیشتر از دیدگاه بازاریابی نگاه کنید و به شما کمک میکند تا تصویر بزرگتر را در نظر داشته باشید.
از نقطه نظر سئو (بهینه سازی موتور جستجو)، دامنه شما یکی از اولین عناصری است که موتورهای جستجو هنگام کشف وب سایت شما به آن نگاه می کنند. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که آن را با دقت انتخاب کنید. در زیر 5 سبک نام تجاری و گزینه های دامنه وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:
برندسازی شخصی (JohnSmith. com)
ایجاد حس اعتماد، اقتدار و اعتبار
نام تجاری عمومی/توصیفی (Photography. com، OnlineBusiness. com)
درک فوری از هدف شرکت ایجاد می کند
نام تجاری پیشنهادی (NotchandFletch. com، TheKnot. com)
به روشی انتزاعی تر به هدف شرکت مربوط می شود
نام تجاری خودسرانه/فانتزی (Starbucks. com، Wix. com)
هیچ ارتباط مستقیمی با هدف شرکت ندارد
نام تجاری ترکیبی (BlackFawnJewelry. com)
شامل نام شرکت و هدف
قبلاً یک نام دارید؟
دامنه شما حداقل باید شامل نام شرکت شما باشد. این کار برند شما را بیشتر میکند و کار کاربر را برای جستجوی آنلاین شما آسان میکند. برای شرکتهای معتبر، کاربران اغلب فرض میکنند URL شما با نام شرکت شما یکسان است و آن را مستقیماً در نوار آدرس خود قرار میدهند.
نکته سئو! همانطور که گفتیم، گوگل، بینگ و دوستان شما دامنه شما را در نظر خواهند گرفت، بنابراین انتخاب یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما یک تماس خوب است. اگر شما یک عکاس به نام جین اسمیت هستید، از انتخاب JaneSmithPhotography سود خواهید برد. با جین اسمیت تماس بگیرید. com
پسوند مناسب را انتخاب کنید
وقتی به یک برنامه افزودنی اشاره می کنیم، به بخش «.com»، «.org» و «.net» از URL یک سایت اشاره می کنیم. همه ما می دانیم که .com محبوب ترین است، اما دلایل زیادی برای انتخاب پسوند دامنه دیگری وجود دارد. آیا نامی در ذهن دارید، اما .com قبلاً گرفته شده است؟ جای نگرانی نیست! می توانید از .me برای رزومه خود و از .photography برای همه شما که در بین ما هستید استفاده کنید. اگر میخواهید بیش از حد محلی باشید، پسوندهای دامنه مانند .london یا .tokyo میتوانند به شما کمک کنند تا به شهرتان عشق نشان دهید.
آن را ساده نگه دارید
توصیه می کنیم سعی کنید نام دامنه خود را در حدود 3 کلمه یا کمتر نگه دارید و URL خود را تا حد امکان کوتاه کنید – موضوع را مختصر و جذاب نگه دارید. ممکن است به خاطر سپردن دامنه های طولانی تر برای کاربران شما دشوار باشد. ناگفته نماند، کاربران شما با احتمال بیشتری اشتباهات تایپی را با نام های دامنه طولانی تر انجام می دهند. شما نمی خواهید این ترافیک را از دست بدهید.
احتیاط! سعی نکنید سبک را در دامنه خود نشان دهید. به عنوان مثال، اگر یک مشاور املاک هستید، نباید از دامنه UrHome4Ever استفاده کنید. com اما در عوض، YourHomeForever. com خط تیره را می توان در نام های دامنه استفاده کرد، اما بهترین تمرین برای نوشتن نام آن طور که به نظر می رسد – با استفاده از کلمات واقعی است.
دو بار اندازه بگیرید، یک بار برش دهید
ضروری است که اولین بار نام صحیح را انتخاب کنید. اگر ناگهان تصمیم گرفتید مسیر خود را تغییر دهید و نام دیگری انتخاب کنید، نمیخواهید مشتریانتان مجبور شوند بفهمند به کجا رفتهاید. ارزش وقت گذاشتن را دارد تا واقعاً به آنچه شما را از مجموعه متمایز می کند فکر کنید و این را در انتخاب نام دامنه خود برجسته کنید.
از مشکلات قانونی جلوگیری کنید
قبل از خرید، نام خود را به طور کامل بررسی کنید تا از سردرگمی مشتری یا، در بدترین حالت، مسائل حقوقی جلوگیری کنید. قبل از اینکه تصمیم خود را نهایی کنید، مطمئن شوید که با جستجو در پایگاه داده علامت تجاری، نام دامنه ای را انتخاب نمی کنید که رقابت را نقض کند.
حرکت خود را انجام دهید
شما لیست نام های دامنه بالقوه خود را محدود کرده اید، اکنون فقط باید بررسی کنید که آیا آنها در دسترس هستند یا خیر. هنگام خرید دامنه از طراحی سایت در مشهد، همچنین می توانید از وب سایت ساز پیشرفته ما برای ساخت سایت خود و خدمات میزبانی رایگان ما لذت ببرید. به عنوان یک جایزه، طراحی سایت در مشهد یک دامنه رایگان برای یک سال در صورت خرید یک طرح سالانه Combo، نامحدود یا تجارت الکترونیکی حق بیمه ارائه می دهد. چقدر باحال!
نیاز به طراحی سایت داشتید با ما تماس بگیرید!
09216834454 – طراحی سایت در مشهد